2008. szeptember 16., kedd

A Kanapén

Ez egy etika órai termés a fiatalok elveszettségéről:
Megint esik,de ki a frászt érdekel? Úgyse megyek ki, minek.
Tegnap is csak az automatáig mentem, értelmetlen. Miféle átutalásra számítok?
A hitelkeretem lenullázva. Ebből a péknél csak az illatokat tudtam megvenni.
Mi a francnak születtem meg? Hogy a péknél az ablakon bámuljak befelé? Üres vékonycsontú arcvonásaimról a pék jóllakott mosolya csurogjon le megalázóan?
Mikor születtem? Hja , igen.. egy új remény jegyében.. rendszerváltáskor. Szép júliusi nap volt, így mondta Anya.
Azt tanultam: lássak tisztán! A számok nem csapnak be. A Nemzetközi Gazdasági kapcsolatok menedzsere vagyok. Akkor jöjjenek a számok!
Születtem: 1989.07.11.
Munkahely: mínusz 1
Fogaim száma : 32, azaz ebből egy lyukas, csak 31 -úgyse csináltatom meg, miből?-
Diploma: 1 lesz
Nyelvvizsga: egy felsőfok -angol-, egy közép -német-
Lábméret: 39
Lakás: 0
Pénz: -49750Ft, hitelkeret legyalulva. Apának lógok egy tizessel, az már -59750Ft..hoho,a diákhitel! -375.000ft
Figyelem! A diplománál javítani! A diplomám a Banké!
Állataim száma: 3 csótány biztosan, reggel láttam... néhány hangya és pók.- a fene , még ők is tudnak valamit enni-
Nevem: Horváth Éva
Számok megvannak, jobban vagyok már? Nem. Éhes vagyok. Fázom. Nem szeretem a novembert, cipőt, kabátot kell venni, ami ugye még fősulis elsősként erőltetett menetben zajlik. Talán majd a lomtalanításkor, megint lelek valamit. Ez jó! Lomtalanítás. Tavaly Molnárék a szomszédban vettek egy új ülőgarnitúrát, kicipeltették a szállítókkal a régi szakadtat, hála az égnek! A legjobb hely a világon ebbe belebújni. Igen, ez kell, bújok.
Sáros a cipőm, de nem zavar, én úgyse megyek táncolni. Vera hívott, mert szerinte depis vagyok, és rám férne egy kiadós bulizás. Könnyen beszél, tejelik a szülei. Kocsival jár, a főutcán a butikokból öltözködik. Egy bugyi árából egy hétig eszek. Két világban élünk? Keveredni akar? Fujj!
Hazaértem, a főbérlővel nem szabad találkoznom, a múlthavi kessel is tartozom.
Talán a hátsó bejáraton, igen! Nincs kint , és nem porolja a sosem poros lábtörlőt. A fene se megy hozzá, mitől lenne poros? Ki menne egy főbérlőhöz 23-án?
Kulcs , megvan. Brrr, nagyon fázom. Talán van egy kis teám még. Megnézem. Tapasztalatom szerint ezzel húsz percig nem vagyok éhes.
Kamilla, de jó. Lehet örülni a mandulagyulladásnak is, amit nálam hevert ki Feri. Így ittmaradt a tea. No, igen Feri. Nemcsak a teát hagyta itt. Engem is. Mit is gondoltam, hogy a suli végeztével majd velem marad? A szülei otthon tuti állást szereztek neki, még talán a feleség is ki van választva. Diploma , együtt bulizás, reggeli borgőz, azaz pezsgő, s alig fél 4 után már csomagolt. Majd hívlak... ez volt 4 hónapja. Már nem ismerem a hangját, villanyóra leolvasónak nézném.
Kész a tea, cukor nem kell , csak rontja a fogam.
Csüccs, végre!Szeretem ezt a kanapét. Ölel. Ha már nincs aki megtegye. Ölelés..Réka, felejthetetlen élmény. Aznap, amikor a munkahelyemről első nap hazafelé ballagtam, Réka jött velem szemben, megölelt. Mennyit dumáltunk anno. Beültünk egy kávézóba, s csak mesélt, mesélt. Konzumhölgy. Elkerekedett a szemem. Ezért nyelvet , számvitelt tanulni?
Hja, igen.. Ő is csak egy vidéki lány, szülők nem támogatják .Már kifizette a diákhitelt. Miből? Kérdeztem.-„ Örömöt adok pénzért. Ennek jó ára van a piacon. Pár év és lakásom lesz, nem érdekel , hogy ezért mit kell tennem."- ezt mondta. Azzal az alakkal, nem nehéz pénzt keresni. Nekem sonkáim vannak.
Éhes vagyok, benézek a hűtőbe, talán jó még az a tej, vagyis talán nem annyira savanyú.
Más nincs.
Állásom úgysincs, csak a 3 hónapot várták ki, addig dolgoztattak, mint az állatot. Majd lapát. Jöhet a következő. Ahogy most kinézek, úgyse vennének fel, max egy elrettentő példa lehetnék a fogyókúra ellenes reklámban.
Ez nem is rossz! Kell egy újság , hirdetési. Vajon ezt kidobják? Hova? Ha kérek a Hírlapostól egy múlt hetit? Nem jó, visszaszállítják. Kuka, itt is kuka.
Talán Apu jár erre. Ha erre van asztalos munkája csak benéz a lányához az albérletbe? Te jó ég, nem takarítottam ki! "Kislányom , mi ez a rendetlenség? Hogy lesz így barátod? Egy tisztességes ebédet sem tudsz megfőzni?" Jobb, ha úgy teszek, mintha nem lennék itthon.
Megkeresem Rékát. Talán ad pár göncöt, ami neki nem jó, és az asztaláról a tea mellől az összes sütit megehetem. Vajon milyen férfiakkal kell találkoznia? Lehet, hogy nem is olyan csúnyák. Ez is csak munka. Alszom egyet, és felveszem a zárt cipőmet. Fél 4. Réka úgyis csak este dolgozik.
Vacsorázni fogok!!!
Éva a kanapén alszik. Megoldotta a mai vacsoráját. És holnap? Teasüti helyett félkilo kenyeret , tejet és szalámit eszik. 4 hónap alatt birtokba veszi az izzadtsággal megszerzett diplomáját a banktól. Hamarosan: Tökéletes sminkben és ruhákban kijelenti az asztaltársaságban, diplomás szingli nő, gazdasági végzettséggel, magas szintű angol nyelvtudással és középszinten csacsog németül. A társaság természetesen elégedetten nyugtázza, hogy nem potyára fizette be az adót, mert lásd a kislány abból -is - tanult. S mennyire megéri ma is diplomásnak lenni. A szülők elégedetten mesélik a szomszédnak, hogy a lányuk , Éva micsoda karriert futott be. Egy évvel a diplomája kézhezvételétől számítva már fél millió forintot tett félre a jövendő lakására.
És Éva alszik a kanapén.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

blog