2010. február 10., szerda

Primitive or Tribal?

Egy nagyon barbár szokásról fogok írni, ami sokaknál kiverheti a biztosítékot, ahogy nálam is tette.
Bár barbár szokás, még ma is aktívan jelen van a világ bizonyos országaiban.
2002-ben egy brit filmrendező egy iszonyú dokumentumfilm elkészítésére vállalkozott, kiváltképp hogy ő maga is nő.  Kenyába utazott, és lefilmezett egy szörnyű rituálét,  ami  132 millió nő életét érinti ma.  Egy egészen csöpp, alig pár hónapos kislányt körülmetéltek.  Nem linkelem be a videót, szándékosan.  Ennél borzalmasabbat sosem láttam:
A rangidős,  a nagyanyja hátulról lefogja a lábait.  Két másik nő a fejét és a kezeit.  Egy negyedik pedig egy konzervdoboz tetejével elvégzi a „műtétet”,  amit mára az ENSZ-nek köszönhetően hivatalosan is csonkításnak lehet nevezni, női körülmetélés helyett.  Mivelhogy semmi funkciója nincs. Igazából.
Ezt főleg Afrikában végzik, de sok helyen az iszlám valláshoz kapcsolhatjuk,pedig a Korán egyáltalán nem írja elő a körülmetélést nőknél. Sőt, muzulmán vallási vezetők hivatalosan bűnnek minősítették, ami károsítja a nők testét és lelkét is. Több okból végzik ezt. Egyrészt, hogy a nők számára ne legyen olyan élvezetes a szex,így aztán nem csalják meg a férjüket. Egy afrikai férfi szerint a falujában egyetlen prostituált sincs, hála ennek a rituálénak, és a lányát is mindenképp aláveti majd ennek, hiszen egy nő csak így maradhat erkölcsös és tiszta.
Kenyában ezért a 4-12 éves lányok 98%-ának eltávolítják a csiklóját és a szeméremajkait.
Ezek a lányok,ha magát a bevatkozást túlélik egyáltalán  és nem véreznek el, csoda ha a szülést túlélik. Mivel a körülmetélés során a nagyajkakat összevarrják,és csupán annyi  helyet hagynak,hogy a vizelet és menstruációs vér távozhasson. Miután férjhez adták őket, minimálisan feltépik ezt a heget,hogy a férjük közösülhessen velük(ezt nem nevezem szexnek).

Majd jön a szülés,ahol ugyanis az összes heg felszakad. Ha pedig valami csoda folytán túléli a nő, újból összevarrják. Azután kezdődhet elölről.
Ráadásul akik életben maradnak, egész életüket fájdalmak között élik, pisiléskor,menstruáció alatt. És mivel a mirigyeket eltávolították, a hüvelyi nedvesedés már nem funkciónál ezért a közösülés életük végéig fájdalmas lesz.

Ami pedig méginkább felháborított, az egy fórumhozzászólás egy magyar iszlám oldalon:
"A napokban olvastam ki a "Fatyol mogott" konyvsorozatot, imadtam, faltam a sorokat. Talan az osszes kotetben felemlitik a nok korulmetelesenek problemajat itt az arab vilagban. Vettem a batorsagot es megkerdeztem a ferjemtol, hogy a mi csaladunkban elofordult e ez mar. Megdobbentett, felhaboritott a valasza, a sogornomnek es annak a legnagyobbik lanyanak (most 20 eves) csinaltak meg. Van meg ezenkivul ket ikerlanya, es meg ket kicsi, az ikerlanyok benne vannak a korban (16 evesek) hogy megcsinaljak nekik, de a ferjem szerint ez meg nem tortent meg. Vagy csak nem akarta nekem megmondani, latva a melyseges felhaborodasomat. Mondtam neki, hogy ez egy barbar szokas, es amennyire en tudom a Koran-ban ez nincs benne..... Meg most is a hatasa alatt vagyok. Kerdeztem tole, ha nekunk adna Allah egy lany gyermeket, ragaszkodna hozza hogy megcsinaljak, a felelete az volt hogy igen. Nah! Ezen megjobban kiakadtam!!!! Es rogton halat adtam Allahnak hogy nem adott nekunk eddig gyermeket. Elkepzelni sem tudom, hogy mit tennek ha igy lenne, es amennyire szerettem volna meg gyereket szulni, most mar annyira nem akarok. A gondolattol is rettegek, hogy valaha is ez eloforduljon....
En nem tudom megint csak probara teszi Allah a szerelmemet, de egyszeruen nem tudom feldolgozni ezt, undorito, kegyetlen, rettenetes dolognak tartom.
Kerlek segits nekem, az Iszlamban ez tenyleg elfogadott dolog, es van ra utalas barmelyik konyvben? „

Ha ez tényleg kérdés lehet 2010-ben egy fejlett országban, akkor mi a francot várunk a barbár,műveletlen,még az AIDS-es óvszert is egymásnak kölcsönadó afrikai törzsektől?
Ha hinni lehet pár régi interjúnak, a híres modell, Naomi Campbell is egy olyan faluban nőtt fel, ahol ez szokás volt bár azt már nem jelentette ki, hogy rajta is elvégezték volna a műtétet. Bár én sem kürtölném világgá,ha ezt tették volna velem. De én inkább azoknak az apáknak,anyáknak és nagyanyáknak vágnám le a kezét meg a farkát, akik képesek ilyen sorsot szánni a saját gyermeküknek, visszasüllyedve ezzel az állati lét legundorítóbb bugyrába.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

blog